Vi ønsket en ny logo som både skulle være minimalistisk, enkel, samtidig som den skaper et blikkfang. Løsningen ble en enkel tekstform av logoen, med en liten detalj hvor vi omstrukturerte bokstaven «E» , til 3 enkle linjer. For å fremheve dette la vi disse linjene i en annen farge. Tanken bak å gjøre om bokstaven E på denne måten, var å skape en assosiasjon til menyikonet, som de aller fleste nettsteder benytter i dag.
Logoens betydning
Idèen bak logoen er å skape en symbolikk rundt våre tjenester. Illustrasjonen som utgjør bokstaven «E» i logoen vår, er som nevnt et velkjent symbol de aller fleste forbinder med nettsider og webdesign. De 3 linjene hver for seg, representerer de resterende hovedkategoriene. Totalt utgjør dette de 4 hovedtjenestene vi har som satsningsområder og grunnkompetanse.

Fargevalg
Ettersom logoens tekstform er ganske minimalistisk, ble det naturlig for oss å velge en mer spenstig fargepalett. Fargen grønn symboliserer fornyelse, harmoni, friskhet, mens gul er sollysets farge som betyr lykke, positivitet, harmoni og kreativitet. Visste du forresten at gul er den fargen som menneskeøye ser best og oppfatter raskest?

